יום שישי, 7 במאי 2021

ארבעים ימים לעומר, הוד שביסוד

 ארבעים ימים לעומר, הוד שביסוד (מעיינים בסדר אבות ו,ו). ימין מקבל ושמאל דוחה, זו הנוסחה התורנית ליצור בסוף את משוואת האיזון. מי שנושא בעול עם חברו, מחובתו להכריעו לכף זכות, להמתיקו הן במחשבה הן במעשה. ככה, בהשפעה ליצור נקודת מפנה בתודעה ובעשיה, מנצחים ומנציחים את ההמתקה בכלל. הכלל שבנצח משורש החכמה (המתיחסת מהכלל אל הפרט), יתפרש לפרטיו בהוד משורש הבינה (המתיחסת מתוך מכלול הפרטים אל הכלל באחדותו). 

ובכן, מציעה משנתנו שנשתדל היום להשיג את מידת "מעמידו על האמת", דהיינו מלמד אותו את הכללים להבנה והשגה ישרה, את המידות שהמציאות נדרשת בהן. באופן מופלא, זה משתקף בהתחלת נוסח הספירה של היום: "היום ארבעים יום" שווה בגימטריה 440, בדיוק כמו הפסוק השלם במשלי כח,כו האומר "בוטח בלבו הוא כסיל והולך בחכמה הוא ימלט", משם יוותר לצייר את מידות החכמה בלבו, וכבר לא יהיה כסיל לעולם. ואין מנוס למראה: ככל שאתקן בעצמי, אסתגל להשפיע לתיקון הזולת. והשקיפות מלאה.

הוד שביסוד: הכח, האוצר, התוכנית והאתגר, לא בראו את עצמם, ולא מכוחם פועמים בתוכך. התיקון דורש שנסתגל להודות למקור האחד של כל הטוב, כדי להגיע לתכלית כל הדרך -בשערי הכי נשגב- בשלום ולשלום.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה