יום ראשון, 9 במאי 2021

מדרש אשאביאל. בחקתי, עליה של שבת קודש, מלכות בשבוע. ויק' כז,לד: "אלה המצות אשר צוה י-הוה את משה, אל בני ישראל, בהר סיני"

מדרש אשאביאל. בחקתי, עליה של שבת קודש, מלכות בשבוע. ויק' כז,לד: "אלה המצות אשר צוה י-הוה את משה, אל בני ישראל, בהר סיני".

הנה לכם המתכון לבירור העיקר מהתפל, האוכל מתוך הפסולת, דוקא בתורת משה, בתורת האלוהים. כי "אלה המצות אשר צוה י-הוה את משה, אל בני ישראל, בהר סיני" = 2922, כי הדרך שלנו לברור את הטוב מתוך הרע עובר ראשית דרך המתקת כל הרע שאפשר, כנאמר שבזכותנו יתמו חטאים מן הארץ כי שבו בתשובה על מעשיהם, ועל כך ורשעים עוד אינם, ובכן התיקון הנעשה באמצעות מצוות ה' יטה את המציאות למצב בו הכל טוב, [יש' יא,ח] "ושעשע יונק על חר פתן, ועל מאורת צפעוני גמול ידו הדה", שיונק וילד שכבר נגמל משדי אמו כאחד משחקים ומכניסים את ידיהם אל תוך מערות הנחשים, והנחשים אינם מזיקים להם; וכדי שזה יהיה המצוי דרוש להמתיק כל מה שיתאפשר אך את הרע הגמור להכחיד, [ירמ' ד,ג] "כי כה אמר י-הוה, לאיש יהודה וירשלם: נירו לכם ניר, ואל תזרעו אל קוצים", וכדברי המצודת דוד: נירו לכם ניר - מתחלה חרשו השדה לחתוך שרשי הקוצים, ואחרי זה זרעו בשדה נקי; ולא תזרעו על הקוצים בעודם מחוברים לארץ, כי לא תצלח הזריעה; ורוצה לומר: מתחילה הסירו הפסילים, ואז יקובל (תתקבל) תפלתכם לפניי, ולא כשעדיין לא עזבתם הפסילים - עכל"ק. אז יבקשו לקדש ולהתקדש, [דה"א ו,מט] "ויתנו בני ישראל ללוים את הערים ואת מגרשיהם", את הכל לחבר לשורש העליון באמצעות עבודת המקדש. והכחדת הרע דורשת חיל רב וכחות אדירים והיא גדולה עלינו, ולא עלינו המלאכה לגמור, כי [דה"ב כ,יב] "אלהינו, הלא תשפט בם? כי אין בנו כח לפני ההמון הרב הזה הבא עלינו, ואנחנו לא נדע מה נעשה כי עליך עינינו", ובזכות המצוות אשר בררנו לנו תיעשה לנו המלאכה ששת ימים, ובזכות הבטחון ניושע. כי אף אם חטאתי ושב אני היום מחטאתי בלב שלם, [תהי' כה,ז] "חטאות נעורי ופשעי אל תזכר; כחסדך זכר לי אתה, למען טובך י-הוה".

ועל מנת לברר עיקר מתפל, אוכל מתוך הפסולת, צריכים לקנאות בקפדנות בסדר ותקינות המסורה, הרי רק את מי שבבחינת משה איש האלוהים, הענו מכל אדם, ימסור ה' את מצוותיו אשר נועדות באמצעותו אל בני ישראל, אל בני ברית התורה והמצוה, ודוקא כאשר הם בתודעה של "הר סיני" = 335, (ש"ב טו,יח) "על פני המלך", לפני "מלך מלכי המלכים" המצמצם את דברו להם דרך הצינורות של איש האלוהים. הרי צוה ה' את המצוות "את משה, אל בני ישראל, בהר סיני" = 1717, וככה דוקא, כי זו הדרך אל (ירמ' ג,כג) "תשועת ישראל"; (רות ג,ט) "ופרשת כנפך על אמתך".

וב"ה ית' סימנו גם מעגל שלם של עשרת פרשיות ספר ויקרא, שבע התבוננויות בכל פרשה, סה"כ שבעים ולשובע. כן יתן לנו הבורא ית' להמשיך ולהתבונן ברזין דאוריתא החל ממחר במצולות ספר במדבר. חזק, חזק ונתחזק!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה