יום רביעי, 12 במאי 2021

ארבעה וארבעים ימים לעומר, מספר ד"ם, גבורה שבמלכות

ארבעה וארבעים ימים לעומר, מספר ד"ם, גבורה שבמלכות (מטפסים על סולם הערכים של פרקי אבות ו,ו).

 בעולם העשיה, הגבורה תקבע ותחזיק לכל מידה. היא תשמור על כוח ההתמדה, על היכולת להתבטל ולהתמסר, על הכישרון לקבל את הכל ולהיכנע למצוי בלי לאבד אומץ וחזון. מהתיקון של היום ינבט הרצון להוסיף ערך; לקבל על מנת להשפיע; לקבל כדי להחזיק את הנדרש לעצמי ולהזרים בתבונה את השאר. מכאן תצמח התודעה המורידה תמיד את הסף של הצורך העצמי אל מתחת לכמות השפע המזדמן לידינו.

משנתנו מתייחסת אל התיקון הזה במסגרת לימוד התורה, ומכנה אותו מידת אשר "שומע  ומוסיף"; כדברי הרב קהתי: "שומע בתשומת לב דבריהם של אחרים ומוסיף עליהם נופך משלו לשם הסברת הדברים כענין שנאמר (משלי ט,ט) 'תן לחכם ויחכם עוד'". תן לטוב וייטיב. מקבל באהבה מהזולת ומוסיף ערך ואור לכל דבר להביאו לשלמות, להשפיע ממנו לזולת בהידור. שמח בפתילתו הדלוקה, ומעלה שלהבת חדשה בכל אשר יפגש. מודה למעלה ומתקן למטה. תיקון מרגש ליום הגבורה שבמלכות, כמעט מגיעים כבר להר סיני לקבל את הכי נעלה שניתן.

גבורה שבמלכות: עמלנו קשה בתיקון המידות כדי להגיע לכאן, לספירת המלכות, בה כל הכוננות בקדושה תפקוד את עולם המעשה שלנו, להשתלט עליו ביושר, להקנות לו צורה נעלית. צריך לתרגם את המידות והקשרים של כל העבודה שעשינו בפנים בתוך-תוכנו אל המסובב אותנו בעולם: לצמצם את האור עד שישפיע במוחש ביצירה ממושמעת של עידן חדש. חזקו ואמצו!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה