יום ראשון, 16 במאי 2021

תשעה וארבעים ימים לעומר, מלכות שבמלכות

תשעה וארבעים ימים לעומר, מלכות שבמלכות! (סולם הערכים של אבות ו,ה-ו מתגלם בדרכנו). באבות ב,ט נשאלו תלמידי רבן יוחנן איזוהי דרך ישרה שידבק בה האדם. רבי אלעזר השיב, וזכה להערצת רבו: "לב טוב"; וכן מצאנו במשנתנו "בלב טוב", משמש כלי לתיקון החסד שבנצח בדרכנו אל הר סיני. נראה שכל ענין התיקון אשר יכשיר אותנו לקבלת תורה ולזכות בחרות אמתית תלוי בהמרת הלב המאובן בלב בשר, לב פועם רגיש ומתרגש, בבחינת היוולדות מחדש; "לב טוב", השווה בגימטריה 49 כימי העומר אשר ספרנו, תכלית ביניים בפני עצמו.

משנתנו הובילה אותנו, בתיקון מידת המלכות, ליישר את כל הקשר שלנו בין  החכמה לבין הזולת. כל זה מסתכם במבוקשה היום: לב טוב מתגלה במידת זה "האומר דבר בשם אומרו": זה הכי ישר, המכבד את מה שזכה לקבל, ומזרים אותו באופן מחודש להשפיע סביבו, ודוקא לא לכבוד עצמו, אלא שמעיד בדבריו על כל שושלת החכמה מהיגלותה לאדם; בכך, מבליט את האורות המתקנים על רקע הנגוע בחושך, ומסתגל להמתיק את הכל. כפי שמצטט כאן הרב קהתי מקוהלת רבה ב: "אם אין התלמיד רגיל לומר שמועה משמו של רבו, למחר תורתו משתכחת"; על כן, נוהגים חכמים לצטט עד כמה דרגות שנודעות להם, עד כדי שדברי אלוהים חיים עולים בחזרה צלולים עד מקורם בבינה.

כבר למרגלות "הר סיני", שם נמליך בענוה ובאושר את בורא עולם בכינוי "מלך מלכי המלכים", ושני הביטוים שווים בערכם המספרי 335, כצפוי. יום שלם להוריד מעלינו כל שארית של גאוה, להעלות את כל אשר בנו כעולה תמימה למרומים, לייחס את כל הטוב אל מקורו בשמים, ולהיוותר קלילים, בגיל ורעדה, מוכנים לקבל מחר אור אינסוף, דם חדש, נשמה אליה נשמתנו תידמה לגוף, ולעבור לתודעה שלמה של גאולה. 

מלכות שבמלכות: אגב פסגת התיקון ופתיחת השערים אליה נגיע בע"ה היום ונזכה, קורה הקב"ה בתיבה האחרונה של לכה דודי: בואי בשלום עטרת בעלה, גם ברינה ובצהלה. עת לשפוך את כל הגלם אל תוך התבניות המתוקנות, להביא אל המצוי את הנלמד כרצוי, ולגלוש אל הנישואין הנצחיים של היחידה בנשמה: כולם יחד באור, זיו של אהבה המשקיף את אור האמת. מזל טוב!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה