יום שלישי, 8 בספטמבר 2015

נצבים, עליה ד, נצח בשבוע

נצבים, עליה ד, נצח בשבוע. דב' ל,ו: "ומל י-הוה א-להיך את לבבך ואת לבב זרעך, לאהבה את י-הוה א-להיך בכל לבבך ובכל נפשך למען חייך".
לזכות באהבה נדרשת מילת הלב, להוריד מהלב את הקליפה הגסה הגורמת לאדישות ומשבשת את התקשורת עם בורא עולם ועם לבות בריותיו. ורק מוהל אחד, הוא אדון כל, מוכשר לימול את הלב, להושיע אותך מהפסולת אשר צברת עליו.
ברם, "ומל י-הוה א-להיך את לבבך ואת לבב זרעך" = 1361, וכפי שנסתגלת לראותו, יתגלה לעיניך אורו, (דב' יג,יח) "ונתן לך רחמים, ורחמך, והרבך": רחמים שם בך שתפעילם כלפי זולתך, ורחם עליך הוא עצמו לברכך, ומהיות לבך החדש כלי ראוי לחסדים, גם ירבה את זרעך להרבות קדושה בעולמו. (ש"א יב,ב) "ועתה, הנה המלך מתהלך לפניכם" בגלוי, לפני כל אחד (דה"ב לד,י) "אשר עשים בבית י-הוה" הוא המשכן אשר כוננת לו בלבך, ממנו תעלה עולתך ותתחנן לפניו  (תהי' לט,יג) "שמעה תפלתי י-הוה", וישמע הוא ית' ויענה.
תכלית מילת הלב היא "לאהבה את י-הוה א-להיך בכל לבבך ובכל נפשך, למען חייך" = 1388, דבקות של לב ונפש בשורשך העליון, עבודה שבלב אשר תשנה לגמרי את האופן בו אתה רואה את מקומך בעולם, כי לא יראו עיניך כבר הפקר בשום מקום אלא שתאמר בלבבך התמים [ברא' מט,יח] "לישועתך קויתי י-הוה", ולא יענינו אותך יותר הבלי העולם הזה כי אם רק  (שמ' כה,יד) "לשאת את הארן" המזכיר את הברית; ואז כל מעשיך יהיו לשם שמים, (ויק' ח,כז) "ויתן את הכל על כפי אהרן", הכהן הגדול האוהב שלום ורודף שלום, המאיר חסדים על המזבח להביא את הבריאה לתיקונה (אס' ט,כו) "על כל דברי האגרת הזאת", היא התורה.
הפסוק שלנו שלם, שוה 2749. לב נימול ונקי מזהה, רואה, מתחבר ללב זולתו, ומשתף אתו פעולה בערבות מלאה, כנאמר [תהי' יח,כו] "עם חסיד תתחסד, עם גבר תמים תתמם". אז באים כולם באגודה אחת, לא לבקש כל אחד לעצמו אלא להיטיב עם הכלל, אף לתכלית גאולת כל ברואי עולם, כי לא תיתכן שמחת הפרט כשחלק מהכלל שוקע בצערו: [מ"ב יט,יט] "ועתה, י-הוה א-להינו, הושיענו נא מידו, וידעו כל ממלכות הארץ כי אתה י-הוה א-להים לבדך", ויבואו גם הם לעשות רצונך בלבב שלם, "למען חייך" = 238, (ברא' מה,י) "ובניך ובני בניך", (דב' יב,יג) "בכל מקום"; (ברא' א,ג) "ויהי אור".





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה