יום שבת, 12 בספטמבר 2015

וילך, עליה א, חסד בשבוע

וילך, עליה א, חסד בשבוע. דב' לא,ג: "י-הוה א-להיך, הוא עבר לפניך, הוא ישמיד את הגוים האלה מלפניך וירשתם; יהושע הוא עבר לפניך, כאשר דבר י-הוה".
לעת כניסתך למקומך (ובמקרה שלנו, אל ארץ ישראל), חשוב שתדע אשר "י-הוה א-להיך, הוא עבר לפניך" = 566, ופוקד עליך (שמ' יח,יט) "היה אתה לעם" דהי' איחוד האומה בערבות מלאה בין כולם, לאמור (דה"א כח,ה) "נתן לי י-הוה" ארץ מיוחדת אשר היא (חגי ב,ז) "חמדת כל הגוים", (תהי' צב,טז) "כי ישר י-הוה". והיה (מש' ב,י) "כי תבוא חכמה בלבך", תתבונן בכל הטוב אשר גמל ה' אתך ותבין שכל יהבך מוכן ומזומן לך ורק (תהי' קמב,ב) "אל י-הוה אתחנן" לכל צרכי.
וכשתנהג ככה ביושר מול בוראך, אל תפחד מכל החפצים למנוע ממך נחלתך, כי "הוא ישמיד את הגוים האלה מלפניך וירשתם" = 2068, כאשר עשה לאבותיך כאשר נעתר (שופ' ד,טו) "ויהם י-הוה את סיסרא ואת כל הרכב ואת כל המחנה", וכפי שהוא [ויק' כב,לג] "המוציא אתכם מארץ מצרים להיות לכם לא-להים, אני י-הוה". ומספיק שתקיים את חלקך בברית אשר כרת אתך ה', ומובטח לך אשר (שמ' ו,ד) "וגם הקמתי את בריתי אתם". ואז יהיה הזמן לקום, [עזרא י,ז] "ויעבירו קול ביהודה וירושלם לכל בני הגולה, להקבץ ירושלם" לבנות את בית ה'; ותפעל עם אחיך להשיג את השלום המיוחל, כאשר  [אס' ח,טז] "ליהודים היתה אורה ושמחה וששון ויקר"; כן תהיה לנו.
זה שה' עובר לפניך, אומר שהוא הפוקד על מנהיגיך מה יעשו. על כן, למראה עיניך, "יהושע, הוא עבר לפניך, כאשר דבר י-הוה" = 1618, (ברא' מא,נה) "אשר יאמר לכם, תעשו". כי כל הנאמר על העם נאמר על הפרט, וכל הנאמר על אז נאמר על עתה. "יהושע" = 391 הוא בחינת (מ"א כב,כז) "באי בשלום" לכנסת ישראל, ובכן, רק "הוא עבר לפניך" = 474, בבחינת (יהו' ד,כד) "דעת" המחברת בין עולם המחשבה לעולם המעשה. "כאשר דבר י-הוה" = 753 (ברא' כט,יג) "את כל הדברים האלה" (הם החוקים אשר הטביע ואין דרך לחמוק מהם), (ירמ' מה,ד) "ואת כל הארץ" אשר גם בדיבור בראה (דניאל יא,ג) "ועשה כרצונו" להיטיב, (קו' ה,טו) "ומה יתרון לו" כי (תהי' קמז,ב) "נדחי ישראל יכנס", הלא לנו כל הטובה. כן (ש"א יג,ג) "ישמעו העברים" (ש"א כח,יז) "כאשר דבר בידי" (ש"א יד,ו) "להושיע ברב או במעט", כל אחד כיכולתו לעורר נשמות. (הוש' א,א) "דבר י-הוה אשר היה" (שה"ש א,ז) "שאהבה נפשי"(איוב ט,ב) "ומה יצדק אנוש עם א-ל", הקושר מספר לאות ומשל לנמשל בכל עת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה