יום ראשון, 18 באפריל 2021

שניים ועשרים ימים לעומר, חסד שבנצח

שניים ועשרים ימים לעומר, חסד שבנצח (בסדר מט מעלות, אבות ו,ה). בשעה טובה ומוצלחת, פותחים בשלבים של עשיה בהליך התיקון שלנו, ממצב של שיעבוד כוללני, אל מצב של חרות מודעת. השלב החדש פותח במנוע העיקרי לכל העבודה: חסד שבנצח; לפני שמפעילים את מידת הנצחון והנצחיות, צריך להתאים לה מנוע של חסד.

משנתנו קמה לעזרנו, בהיקבעה להיום תיקון "בלב טוב". מבקש רבן יוחנן בן זכאי מתלמידיו (פרקי אבות ב,ט) "צאו וראו איזוהי דרך ישרה שידבק בה האדם". מכלל התשובות, הוא בוחר את שהשיב רבי אלעזר בן ערך: "לב טוב", ומסביר לתלמידיו: "כי בכלל דבריו דבריכם", כי כל המאפיינים לדרך ישרה שידבק בה האדם, הן שהזכרתם אותם והן אם לא, כלולים בהגדרה הפשוטה וענקית: לב טוב, משם כל השאר נובע. כשעוברים מהתיקון במחשבה וברוח-רגש אל התיקון במעשה, צריכים לפעול מתוך לב טוב.

לא במקרה, שוה "לב טוב" בגימטריה 49, מ"ט, כמו ימי ספירת העומר שלנו. נראה שלב טוב הוא באמת התפוקה המיוחלת מכל המסע הזה אל נכונות לקבל תורה. עד עכשיו, בתיקוני חסד-גבורה-תפארת, לב שמבין ומרגיש באופן מתוקן. מכאן ואילך, בתיקוני נצח-הוד-יסוד, גילוי זך של השפעת אותו לב שבנינו, בפועל, בזמן, במקום, בתודעה.

היום, אנחנו לוקחים כבי' את הלב הטוב שתקננו במשך שלושה שבועות, וביום מילוי כ"ב אותיות לספירה, שמים אותו לעזר ולמוכיח לכל עמלנו בעולם הזה. תיקון נחוץ, אשר עלול להוביל אותנו בע"ה להתהוות כלים טובים לחופש, לדרור ולחרות לאור התורה, בעוד ארבעה שבועות בדיוק.

חסד שבנצח: נחוצה אסטרטגיה לנצח את הזמן, והכל מתחיל ברצון להיטיב: האוצרות שיעמדו לרשותנו לעד הם אותם שנגמול לזולת היום מתוך מידת החסד. הדלק מוכן להניע את המנוע המנצח, והאור שופע ממך כאילו בלי מידה. רק תוודא שהחסד שבך טהור ורווי אהבה, ומתוך רצונך להיטיב, הנצחון כבר אתך


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה