יום שישי, 24 ביולי 2015

ואתחנן, עליה א, חסד בשבוע

ואתחנן, עליה א, חסד בשבוע. דברים ד,ד: "ואתם הדבקים בי-הוה א-להיכם, חיים כלכם היום".
הדור אשר יצא ממצרים כלה, ודור חדש, אשר גדל במדבר תחת הנהגה אלוהית גלויה, מתכונן להיכנס לארץ ישראל, לכבשה מידי אלו שפלשו אליה בינתיים. ואתם, הדבקים בה', נותרים בחיים בעולם הזה, וחיים לעולם הבא.
"ואתם הדבקים בי-הוה א-להיכם, חיים כלכם היום" = 981, בדיוק כמו "גאולת ישראל": חיים כולכם דהיינו כל אחד מכם בשלמות, וכולם יחד. אמנם, כדי שיהיה שלום בארץ, נחוצים עוד כמה תנאים. לגבי האויבים אשר בארץ המבקשים להכחיד את ישראל, (דב' כ,יז) "כי החרם תחרימם" (במ' א,נא) "והזר הקרב, יומת" כי ביקש לפגוע בקודש, באומה הפועלת תיקון העולם בצדקה ומשפט שהם דרך ה'.
נפלא לגלות שהפסוק הזה, המצהיר את התכונה המאחדת את כל הראויים לגאולה ולנחלה בארץ חמדת אבות, מורה גם על השלטון הראוי לנו עליה. (מיכה ד,ה) "הממשלה הראשונה" היא זו שבידי (מש' ג,יט) "כונן שמים בתבונה", הרי באמצעות תורתו ימשול בשלום על כל הארץ, ובכך יתקיימו דוקא דברי הנביא: (צפניה ג,טו) "מלך ישראל י-הוה בקרבך", וכל אשר ישלוט וימשול בארץ ישראל, תחת ה' יעשה.
אתם חיים "כלכם היום" = 171, (דב' יז,יג) "וכל העם", כל אשר בבחינת עם ה', האומה הישראלית וכל הדבקים אתם, חיים וזוכים לישועות; ואם כן, לעת מלחמה ישולחו משמים (ש"א יא,ט) "ויבאו המלאכים" לחולל נסים בשדה הקרב, כפי שראינו בכל מלחמה ומלחמה תמיד, גם בימינו. ואם נזכה, אפילו כל התנהלות הקרב בידם, כפי שעשו את שליחותם המלאכים אשר שלח יעקב לעשו אחיו, (דה"ב יז,י) "ולא נלחמו" ישראל בכלל, כי עסוקים המה בלהטיב, בהרבות שלום, וה' צבאות מגן עליהם מכל צורר המבקש רעתם, (דה"ב כו,ט) "ויחזקם" מול אויביהם, לשלוט (עזרא ה,א) "עליהון" (עליהם); ויתמו חטאים מן הארץ ורשעים עוד אינם, הללויה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה