יום רביעי, 10 בפברואר 2016

תרומה, עליה ה, הוד בשבוע

תרומה, עליה ה, הוד בשבוע. שמ' כו,לד: "ונתת את הכפרת על ארון העדת, בקדש הקדשים".
יש את ארון הברית, השומר בקרבו את העדות לכל אשר חוה ישראל במדבר, את נקודות השורש במסעינו לתקן את העולם לישועה. מקום הארון בקודש הקודשים, בסתרו מתגלה החיבור הנצחי בין העולם התחתון לבין העולם העליון, בדיוק על אבן השתיה. מעל לארון, החיבור הנגיש: מכסה לארון עשוי זהב טהור, עליו מונחים שני הכרובים פורשי הכנפים. בין פנים ארון העדות לבין מה שמחוצה לו, יש מרחק תודעתי עצום, המזמין תיווך, גשר, תרגום. הכפורת עושה את הכפרה הנדרשת, את המרת הדיבור האינסופי אל לשון מובנת ליצורים סופיים. ומהכפורת דוקא יצא הדיבור האלוהי אל משה.
הכפורת מחברת את השלטון הארצי אל שורשו בשמים: "ונתת את הכפרת" = 1962, לדרוש אשר [במ' כז,טז] "יפקד י-הוה, א-להי הרוחת לכל בשר, איש על העדה", מנהיג צדיק שינהיג את העם בדרך ה', לעשות צדקה ומשפט. ומקומו, "על ארון העדת" = 836 , בו שמורה העדות (שופ' יח,ה) "אשר אנחנו הלכים עליה", מוחזקים בה ויונקים ממנה, (יש' כב,כא) "וממשלתך" מתגלית מתוכה; ויקום האיש המשכיל (ברא' כא,יט) "ויפקח א-להים את עיניה", לרעות אמונה (ברא' מט,יח) "לישועתך".


משה קבל תורה על הר סיני, ואותה תורה גרעינית תהוה העדות שאין מקומה בעולם התחתון מלבד אשר "בקדש הקדשים" = 865. (שמ' יט,יד) "וירד משה מן ההר", ולהתחלת דרכנו בתיקון העצמי, ילמדנו להדר במידת הזהירות (ש"א כה,כח) "ורעה לא תמצא בך", ובמידת הזריזות, אשר יקפיד האדם לחפש שלום (קו' ג,יב) "ולעשות טוב בחייו".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה