יום שבת, 2 באוגוסט 2014

ואתחנן, עליה א, חסד בשבוע

ואתחנן, עליה א, חסד בשבוע. דברים ד,ד: "ואתם הדבקים בי-הוה א-להיכם, חיים כלכם היום".
הדור אשר יצא ממצרים כלה, ודור חדש, אשר גדל במדבר תחת הנהגה א-להית גלויה, מתכונן להיכנס לארץ ישראל, לכבשה מידי האלו שפלשו אליה בינתיים. ואתם, הדבקים בה', נותרים בחיים בעולם הזה, וחיים לעולם הבא.
הפסוק שלנו השלם שוה 981, בדיוק כמו "גאולת ישראל", המתקיימת דוקא מתוך אותה דבקות ונתגלית באותם חיים, כולכם דהינו כל אחד מכם בשלמות, וכולם יחד. אמנם, כדי שיהיה שלום בארץ, נחוצים עוד כמה תנאים. לגבי האויבים אשר בארץ, (דב' כ,יז) "כי החרם תחרימם": לא רק אין מקום בכלל לעבודה זרה בארץ ישראל, אלא שאפילו (במ' א,נא) "והזר הקרב יומת". 
נפלא לגלות שהפסוק הזה, המצהיר את התכונה המאחדת את כל הראוים לגאולה ולנחלה בארץ חמדת אבות, מורה גם על השלטון הראוי לנו עליה. גם בערך 981, (מיכה ד,ה) "הממשלה הראשונה" היא זו שבידי  (מש' ג,יט) "כונן שמים בתבונה", הרי באמצעות תורתו ימשול בשלום על כל הארץ, ובכך יתקימו דוקא דברי הנביא (צפניה ג,טו) "מלך ישראל י-הוה בקרבך".
חיים "כלכם היום", אשר בערכו 171 רומז (דב' יז,יג) "וכל העם", החיים וזוכים לישועות בזכות הצדיקים הדבקים בה' ובתורתו; ולעת מלחמה, בזכותם (ש"א יא,ט) "ויבאו המלאכים" בשליחות משמים לחולל נסים בשדה הקרב, כפי שראינו בכל מלחמה ומלחמה תמיד. ואם נזכה, אפילו כל התנהלות הקרב בידם כפי שעשו את שליחותם המלאכים אשר שלח יעקב לעשו אחיו, (דה"ב יז,י) "ולא נלחמו" ישראל בכלל, כי עסוקים המה בלהטיב, בהרבות שלום, וה' צבאות מגן עליהם מכל צורר המבקש רעתם, (דה"ב כו,ט) "ויחזקם" מול אויביהם, לשלוט (עזרא ה,א) "עליהון" תמיד אך להמתיק, אך לישועת שלום.



















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה