יום שני, 11 באוגוסט 2014

עקב, עליה ג, תפארת בשבוע

עקב, עליה ג, תפארת בשבוע. דב' ט,ז: "זכר אל תשכח, את אשר הקצפת את י-הוה א-להיך במדבר; למן-היום אשר יצאת מארץ מצרים עד באכם עד המקום הזה, ממרים הייתם עם י-הוה".
הפסוק השלם שוה 6548, כמנין התיקון המושלם לדבר אשר צווית גם לזכור וגם להימנע מלשכוח [דברים, ד,מ]: "וְשָׁמַרְתָּ אֶת-חֻקָּיו וְאֶת-מִצְוֹתָיו, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם, אֲשֶׁר יִיטַב לְךָ, וּלְבָנֶיךָ אַחֲרֶיךָ--וּלְמַעַן תַּאֲרִיךְ יָמִים עַל-הָאֲדָמָה, אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ כָּל-הַיָּמִים". זה בכלל, לפסוק השלם. וכפי שנראה, פירוטו הולך בדיוק לאותו כיוון.
זכור אל תשכח, הינו שילוב מנצח מכשולים, מנצח את הסיח הדעת, מנצח את המוקשים שאנו טומנים לעצמנו בדרך. זכור, דהיינו הפעל, הבא אל המצוי. ולא מספיק בכך, כי זו פעולה נקודתית, החייבת לנבוט ולצמוח ולהצמיח, ותעשה זאת כל עוד לא תשכח מהנזכר אפילו לרגע. "זכר אל תשכח" = 986, מסתכם בצווי "ושמרתם" בבחינת "תורה לשמה". בשיא ההידור, "חוזרים בתשובה" על "אדמת ישראל"; כולם בערך 986 כמובן. 
את אשר "הקצפת את י הוה א להיך במדבר" = 1416 . מה נאמר ומה נצטדק מול ציון חד כזה, כי אם נרים ידים בהודאה ונתחנן [איכה ה,כא]: "השיבנו י-הוה אליך ונשוב, חדש ימינו כקדם". תן לנו הפטר מחוב, עוד הזדמנות, וכל אשר למדנו יעמוד להצלחתנו. 
למן-היום אשר יצאת מארץ מצרים עד באכם עד המקום הזה, לאורך כל הדרך המובילה מעבדות לחרות, "ממרים הייתם עם י-הוה" = 931 ; וברחמיו הגדולים  (ברא' נ,כד) "וא-להים פקד יפקד אתכם" בעבר ובעתיד, כי (מ"א יח,לא) "ישראל יהיה שמך" ונועדת להיות אור לגוים ויראו בך כי אין תועלת לכל (נחמ' ט,כט) "אשר יעשה אדם" אם לא יביאוהו כל דרכיו (הוש' ו,ג) "לדעת את י-הוה", ומתוך זה, לפקוח עינים אל מהות חייו ולבחור בתבונה את אורחותיו.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה