יום רביעי, 22 באפריל 2015

קדושים, עליה ה, הוד בשבוע

קדושים, עליה ה, הוד בשבוע. ויק' כ,ז: "והתקדשתם, והייתם קדשים; כי אני י-הוה א-להיכם".
איזוהי מהותה של הקדושה באדם? יש אשר יחשוב ויטעה, כי יתקדש האדם בהיקשר נפשו לענינים רוחניים אשר ברומו של עולם. אמנם, "והתקדשתם, והייתם קדשים; כי אני י-הוה א-להיכם" = 2403, כוונתו אשר, ראשית כל, בחינת הכנעה לפי תיקון הבעש"ט, ובעולם המחשבה שבלב, [דב' ו,יד] "לא תלכון אחרי אלהים אחרים, מאלהי העמים אשר סביבותיכם": לא תימשך אחרי כל הבלי העולם הנתפסים בעיני הגוים כאלילים, כצלמים אליהם להידמות ח"ו. זה יאזר אותך בכלים לקדש את הדיבור, למול את פיך בהיבדלות חרוצה מכל אשר לא ייאמר: [תהי' לד,יד] "נצר לשונך מרע, ושפתיך מדבר מרמה", שלא מתוך היות הפורענות מצויה בפיך תימצא גם במעשה או בנעשה, שאמרי פיך לא ישרתו את השקר אלא רק את האמת. ועם זאת, נחלתך בעולם הזה תתמתק בתיקון המעשה, כי האדם אשר (יח' יח,יט) "את כל חקותי שמר, ויעשה אתם, חיה יחיה": פעמיים חיים, בעולם הזה ולעולם הבא; בעולם התוהו אמנם, אך בתודעה וכלים של עולם התיקון.
ומתוך תיקון נחלתך, רק תרצה להשפיע טוב: "והתקדשתם, והייתם קדשים" = 2180, להיות מאיר מהאור המבורך אשר יכאב בלבך אם לא יזרום הלאה, לשקף (יח' א,כח) "כמראה הקשת אשר יהיה בענן ביום הגשם", כך מראה דמות כבוד ה' בכל דמעה מעיניך. ואתם, (עזרא י,יא) "תנו תודה לי-הוה א-להי אבתיכם, ועשו רצונו". "כי אני י-הוה א-להיכם" = 223 (יש' מג,יא) "ואין מבלעדי"; והוא (ברא' מט,טז) "ידין עמו כאחד", שהמשפט והתיקון של הכלל הוא כמו המשפט והתיקון של היחיד, אשר המרובה מבין הטוב והרע יכריע; ואולי דוקא (תהי' קכח,ב) "יגיע כפיך", זה שתהיה (תהי' קיב,א) "חפץ מאד" באך טוב, יעצים את כף הטוב שבמאזנים, ויצא להיות שהבאת גאולה לעולם.


**************************
הקבוצה שלנו בפייסבוק: https://www.facebook.com/groups/toratmashiach/
הבלוג שלנו: http://titularesdetorah.blogspot.com/
אם ברצונך לקבל את ההתבוננות היומית באמצעות הקבוצה המיועדת בווטסאפ, בקש למספר 0523066459 את הצרפותך לקבוצת "מדרש אשאביאל"
אנו עושים גם ניקוי בעופרת יצוקה, לביטול כח עין הרע וכישופים. המידע, וההזדמנות להזמין לעצמך עבודה נאמנה שלרוב הסיכוים תשנה את חייך מיד: https://www.facebook.com/ainharavekishuf/app_208195102528120
ואם נכון בעיניך לעזור לנו לקיים את השליחות אשר לקחנו באהבה על עצמנו, ברוכה הבאה תמיכתך באמצעות פייפל. אם באפשרותך, יתן לנו הרבה נחת שתעשה מנוי זעיר לפרנסת השעות הרבות אשר אנחנו מקדישים כל יום בשמחה להתבוננות זו.
תרומה חד-פעמית: http://goo.gl/lRDiAw
המנוי: http://goo.gl/Snh7JU
***************************


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה