יום רביעי, 17 בספטמבר 2014

נצבים, עליה ה, הוד בשבוע

נצבים, עליה ה, הוד בשבוע. דב' ל,ח: "ואתה תשוב ושמעת בקול י-הוה, ועשית את כל מצותיו אשר אנכי מצוך היום". וזאת, במפורש, תהיה מפתח לישועתך, לבטחון ולשלום לך בארצך. 
כי מזכה בפלאים התשובה האמתית, הזו המתפשטת מלב האדם עדי כלי מלאכתו: "ואתה תשוב, ושמעת בקול י-הוה" = 2100, ותגלה אשר [תהי' פה,ג] "נשאת עון עמך, כסית כל חטאתם סלה" ונגמלה לך הזדמנות לתקן מחדש ולהמתיק אף למפרע. כי "ואתה תשוב" = 1120 מתבטא בפועל באשר (תהי' צה,ו) "נשתחוה ונכרעה" ונבקש לנו בית לעבדו, ויקרה אשר (נחמ' ג,יד) "הוא יבננו ויעמיד דלתתיו", ולעיני כל יהיה (אסתר ח,יז) "שמחה וששון ליהודים". 
אם שבת בתשובה אמתית, נודעת כבר אשר אין זה מספיק לתיקונך, אלא שלהבא, "ושמעת בקול י-הוה" = 980, ומתוך שגם כל עוונותיך ואפילו גזרות מזלך (שה"ש ח,ז) "לא יוכלו לכבות את האהבה", (דה"א כב,ב) "אך יתן לך י-הוה שכל ובינה" להשיג שישועת הכלל קודמת לישועת הפרט, ואפילו ידי משה המורמות לא היו מספיקות לנצח את עמלק אם לא היה אשר (שמ' יז,יב) "ואהרן וחור תמכו בידיו", ואז ידי משה אמונה.
מתוך התשובה והתבונה, "ועשית את כל מצותיו אשר אנכי מצוך היום" = 2588, (שמ' לא,טז) "לעשות את השבת לדרתם" כי היא המעשה האמוני הכי נשגב בהתגלמותו, פיסת העולם הבא שלך בעולם הזה, ועשייתו היא עצם הירושה שלך לבניך ולבני בניך בעולם הזה. כי "כל מצותיו אשר אנכי מצוך היום" = 1401 מתיחס דוקא (ירמ' יז,כד) "לבלתי עשות בה כל מלאכה" כי על כן (ברא' ט,ג) "נתתי לכם את כל": ה' רועי, לא אחסר. והן כולן חסדים גדולים המצוות "אשר אנכי מצוך היום" לגלותך את הדרך בה יחיו תמיד (דה"ב כ,כז) "בשמחה, כי שמחם י-הוה".














אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה