יום שבת, 13 בספטמבר 2014

וילך, עליה א, חסד בשבוע

וילך, עליה א, חסד בשבוע. דב' לא,ג: "י-הוה א-להיך, הוא עבר לפניך, הוא ישמיד את הגוים האלה מלפניך וירשתם; יהושע הוא עבר לפניך, כאשר דבר י-הוה".
לעת כניסתך למקומך (ובמקרה שלנו, אל ארץ ישראל), חשוב שתדע אשר "י-הוה א-להיך, הוא עבר לפניך" = 566, ופוקד עליך (שמ' יח,יט) "היה אתה לעם" דהי' איחוד האומה בערבות מלאה בין כולם, לאמור (דה"א כח,ה) "נתן לי י-הוה" ארץ מיוחדת אשר היא (חגי ב,ז) "חמדת כל הגוים", (תהי' צב,טז) "כי ישר י-הוה". והיה (מש' ב,י) "כי תבוא חכמה בלבך", תתבונן בכל הטוב אשר גמל ה' אתך ותבין שכל יהבך מוכן ומזומן לך ורק (תהי' קמב,ב) "אל י-הוה אתחנן" לכל צרכי.
וכשתנהג ככה ביושר מול בוראך, אל תפחד מכל החפצים למנוע ממך נחלתך, כי "הוא ישמיד את הגוים האלה מלפניך וירשתם" = 2068, כאשר עשה לאבותיך כאשר (שופ' ד,טו) "ויהם י-הוה את סיסרא ואת כל הרכב ואת כל המחנה" וכפי שהוא [ויק' כב,לג] "המוציא אתכם מארץ מצרים להיות לכם לא-להים, אני י-הוה". ומספיק שתקיים את חלקך בברית אשר כרת אתך ה', ומובטח לך אשר (שמ' ו,ד) "וגם הקמתי את בריתי אתם". ואז יהיה הזמן לקום, [עזרא י,ז] "ויעבירו קול ביהודה וירושלם לכל בני הגולה, להקבץ ירושלם" לבנות את בית ה'; ותפעל עם אחיך להשיג את השלום המיוחל, כאשר  [אס' ח,טז] "ליהודים היתה אורה ושמחה וששון ויקר"; כן תהיה לנו.
זה שה' עובר לפניך, אומר שהוא הפוקד על מנהיגיך מה יעשו. על כן, למראה עיניך, "יהושע הוא עבר לפניך, כאשר דבר י-הוה" = 1618, ואת (ברא' מא,נה) "אשר יאמר לכם, תעשו"; וכל יום יוכח לך את היותו מנהיג אמת מתוך שמעך את תפלתו הזכה שבשביל כל אשר בחסותו יתפלל [תהי' ז,ב]: "י-הוה א-להי בך חסיתי, הושיעני מכל רדפי והצילני".


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה