יום שישי, 21 באוגוסט 2015

שופטים: דברי נבואה להפטיר

שופטים: דברי נבואה להפטיר. יש' נא,יג: "ותשכח י-הוה עשך, נוטה שמים ויסד ארץ; ותפחד תמיד כל היום מפני חמת המציק, כאשר כונן להשחית. ואיה חמת המציק?".
עוד מחוקי סיבה ומסובב: אם תשכח ותעלים מעיניך את היותך מחויב וכפוף אך לעליון אשר אין כמותו זולתו, סופך שתתכופף ותשתעבד לאשר תחתיו. ואין זה קורה כי אם בתוכך, בתודעה שלך: אם תאחז בעולם העליון, תחת השגחתו הגלויה של בורא עולם תתנהל בעולם המעשה; ולא, אז ההשגחה תסתלק ממך להפקירך לידי כל אשר כח בידו בעולם הזה. ומה כח יהיה לבן אנוש אל מול האלוהים, אשר העולם כולו שלו? רק מתוך הכח המדמה שלך, יכול להיות שתשים בידיו כח לשלוט עליך. כי שכחת את ה' עושך, ולא נשענת עליו -כדברי רש"י, ועוד כדבריו: ותפחד תמיד ממושלי העכו"ם המשעבדים אותך, ואיה חמת המציק, אשר מחר בא ואיננו, כי גם הוא בן אנוש כמוך, נברא אשר אין לו מנוס מול אשר יגזור עליו הבורא ית'.
והיה כי תסטה מן הדרך הישרה, "ותשכח י-הוה עשך, נוטה שמים ויסד ארץ" = 1981, ועל זה הוזהרת בתורה: [ויק' יט,ד] "אל תפנו אל האלילם, ואלהי מסכה לא תעשו לכם. אני י-הוה א-להיכם". "ותפחד תמיד כל היום מפני חמת המציק, כאשר כונן להשחית" = 3336, כי האויב יתכנן להציק לך למען תתעורר לשוב אל ה', (יהו' יא,כ) "כי מאת י-הוה היתה לחזק את לבם, לקראת המלחמה את ישראל"; [ויק' כו,יח] "ואם עד אלה לא תשמעו לי, ויספתי ליסרה אתכם, שבע על חטאתיכם", ואולי האיש הפשוט לא יראה את הסימנים וישב בצערו ויסיח דעתו, [יונה א,ו] "ויקרב אליו רב החבל (החובל), ויאמר לו: מה לך נרדם? קום, קרא אל אלהיך, אולי יתעשת הא-להים לנו, ולא נאבד".
כי תשאל לעת אשר תתעורר: איך גזרתי זאת על עצמי? "ואיה חמת המציק"? = 715 הבאה למשוך אותי לשוב "בתשובה" (כדברי רבי יעקב במשנה אבות ד,כב: יפה שעה אחת בתשובה ומעשים טובים בעולם הזה, כחיי העולם הבא -עכ"ל). (תהי' יא,ב) "כי הנה הרשעים" כולם, וכל (חגי ב,כב) "חזק (חוזק) ממלכות הגוים" המקלקלים את ארצך לבחינת (תהי' קלז,ד) "אדמת נכר" בעקבות אשר (יח' לג,כא) "הכתה (הוכתה) העיר" -דהיינו, שבעוונות ישראל הסתלקה מירושלים השכינה-, באים בפקודת זה אשר (תהי' קג,ז) "יודיע דרכיו למשה", ממנו לא (מש' כח,כח) "יסתר אדם". (דב' כח,יא) "והותרך י-הוה לטובה" למען תתקן (תהי' ח,ט) "ארחות חיים", ובכך תמשוך אליך את כל יושבי תבל הבאים (ש"א י,ג) "עלים אל הא-להים בית א-ל", ויתן ה' בידי גואל צדק את כל (דה"ב כט,כז) "כלי דויד מלך ישראל", (ברא' יז,ג) "וידבר אתו א-להים" לעשות לך (איוב ה,יב) "תשיה (תושיה)".
וזה הגלגל החוזר ושב בעולם, ובידינו הכלים להפסיקו, להסתלק מעלה מתוך בית האסורים שלו, ולהביא על העולם את הישועה המיוחלת: "ותשכח י-הוה עשך, נוטה שמים ויסד ארץ; ותפחד תמיד כל היום מפני חמת המציק, כאשר כונן להשחית. ואיה חמת המציק"? = 6032 (232 * 26): [דניאל ט,טז] "אדנ-י, ככל צדקתך (צדקותך): ישב נא אפך וחמתך מעירך ירושלם הר קדשך; כי בחטאינו ובעונות אבתינו, ירושלם ועמך לחרפה לכל סביבתינו". כן יהי רצון במהרה בימינו, אמן.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה