יום רביעי, 10 במרץ 2021

מדרש אשאביאל. פקודי, עליה ד, נצח בשבוע. שמ' מ,מג: "וירא משה את כל המלאכה, והנה עשו אתה כאשר צוה י-הוה כן עשו, ויברך אתם משה"

מדרש אשאביאל. פקודי, עליה ד, נצח בשבוע. שמ' מ,מג: "וירא משה את כל המלאכה, והנה עשו אתה כאשר צוה י-הוה כן עשו, ויברך אתם משה".

עד הרגע האחרון יש אפשרות לתקן, ורק לסוף המלאכה אפשר לדון בנעשה: "וירא משה את כל המלאכה, והנה עשו אתה כאשר צוה י-הוה כן עשו" = 3056, ואז הכל פועל במתכונתו: [יש' סא,יא] "כי כארץ תוציא צמחה, וכגנה זרועיה תצמיח, כן אדנ-י י-הוה יצמיח צדקה ותהלה נגד כל הגוים". כי דוקא "כאשר צוה י-הוה, כן עשו" = 1094, בשמחה משותפת, בשלום בין העם ומנהיגיו. [מ"א ח,סב] "והמלך, וכל ישראל עמו, זבחים זבח לפני י-הוה".

מה יעשה ברגע הנשגב הזה מנהיג צדיק? "ויברך אתם משה" = 1024, [דב' יז,יג] "וכל העם ישמעו ויראו, ולא יזידון עוד". כי (שמ' ג,יג) "אלהי אבותיכם שלחני אליכם" למסור לכם (שמ' כ,א) "את כל הדברים האלה לאמר" אשר (שמ' ג,יב) "תעבדון את האלהים"; (במ' ז,ג) "ויביאו את קרבנם לפני י-הוה" ובכך יזכו (עזרא א,ה) "לעלות, לבנות" תודעה גאולית, בה ילך האדם בבטחה. (מ"ב יח,ז) "בכל אשר ילך, ישכיל", ונועם אלוהיו עליו, ומעשה ידיו מכונן אלוהות, להלביש רחמים את תודעת עולמו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה