יום שבת, 21 בפברואר 2015

תצוה, עליה א, חסד בשבוע

תצוה, עליה א, חסד בשבוע. שמ' כז,כ: "ואתה תצוה את בני ישראל, ויקחו אליך שמן זית זך כתית למאור, להעלת נר תמיד".
הנר נקרא נר תמיד. לא על שם איזה נס או איזה פלא שבאמצעותו אין הנר כבה לעולם, אלא אדרבא, זה תמיד במימד אנושי, אשר בא לציין דוקא את התמדת האדם בעבודת האור, אשר כדוגמת הבורא ית' המחדש את בריאתו בטובו בכל יום תמיד, הוא ידליק את נרו מדי לילה, בלי לחסור לעולם מהשפעת האור הקדוש על העולם. אור מלמטה, המאיר למעלה: "ואתה תצוה את בני ישראל, ויקחו אליך שמן זית זך כתית למאור, להעלת נר תמיד" = 5288, [ויק' כו,מב] "וזכרתי את בריתי יעקב, ואף את בריתי יצחק, ואף את בריתי אברהם אזכר, והארץ אזכר"; ויצא שהתמדתך אל כל תבל ואל כל היושבים בה תמשיך שפע של ברכה.
וברור שכך מעוררים את הישועה: "ואתה תצוה את בני ישראל" = 1917, (ירמ' יז,כב) "כאשר צויתי את אבותיכם", ותבשר את בשורת האור: (זכ' ו,יב) "כה אמר י-הוה צבאו-ת לאמר: הנה איש, צמח שמו", בהנהגתו תצמח לך הגאולה.
ואם התעלית עד כדי לתרום לפולחן הא-להים, מובן מאליו שאתה בא מלעשות טוב על פני הארץ. "ויקחו אליך שמן זית זך כתית למאור" = 2132, כאשר מחוץ למקדש ישמשו מעשיך מקדש תמיד: [ברא' כד,כה] "ותאמר אליו: גם תבן, גם מספוא רב עמנו, גם מקום ללון", צדקה גולשת מידך אל יד כל מבקשיה, ועמה גם עיקרון של צדק אשר ממנו לא תסטה: [ויק' יט,לג] "וכי יגור אתך גר בארצכם, לא תונו אתו".
האור חיב לצאת ממך באיכות הכי גבוהה ובשיא הטהרה: "שמן זית זך כתית למאור" = 1941, לבטא אשר מידה כנגד מידה תמיד, [תהי' מ,ב] "קוה קויתי י-הוה ויט אלי, וישמע שועתי", וישיב ה' לפזמונך: [תהי' פט,כז] "הוא יקראני: אבי אתה, אלי וצור ישועתי".
כי בכל יום ויום, יש תועלת לחייך בכך שאתה קם "להעלת נר תמיד" = 1239 שהוא תמיד בהתמדתך הנדמית לפלאי הבורא, כנאמר [תהי' קיד,ח] "ההפכי הצור אגם מים, חלמיש למעינו מים"; (ברא' כח,יד) "ונברכו בך כל משפחת האדמה".


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה